EduDeal

Digitale gids met meer dan 3000 adressen van bedrijven, nieuws van de overheid en bedrijven, voor uw schoolorganisatie!

30-10-2025 | Kröller-Müller Museum: Weltevree en Kröller-Müller Museum lanceren de Wheelbench Kröller-Müller Edition

Weltevree en Kröller-Müller Museum lanceren de Wheelbench Kröller-Müller Edition

Het designlabel Weltevree en het Kröller-Müller Museum introduceren een nieuw en bijzonder product: de Wheelbench Kröller-Müller Edition. Deze buitenbank, ontworpen door Rogier Martens, is een eigentijdse variant op zijn iconische eikenhouten Wheelbench.

De Wheelbench is méér dan een bank: het is een uitnodiging tot beweging, interactie en verbeelding. Dankzij het ingebouwde wiel kan de bank eenvoudig door één persoon verplaatst worden. Waar een traditionele bank statisch is, geeft de Wheelbench ruimte om zelf een nieuwe plek te creëren. Het object activeert zowel de omgeving als de gebruiker - een instrument om telkens opnieuw verhalen te maken. 

De beeldentuin van het Kröller-Müller is de perfecte plek om de Wheelbench zelf in alle rust te kunnen ervaren, of je nu met de bank aan de wandel gaat of er even rustig op gaat zitten. Juist hier, tussen kunst en natuur, ontstond het idee voor dit ontwerp.

Rogier Martens: “De Wheelbench is een uitnodiging om actief te zijn, om je wereld te creëren zoals jij het wilt, keer op keer.”

In samenwerking met het Kröller-Müller Museum is gekozen voor aluminium: een duurzaam, lichtgewicht en weerbestendig materiaal. Het ronde, vriendelijke ontwerp is tot in detail uitgewerkt en voorzien van een unieke toevoeging: emblemen van kunstobjecten in de beeldentuin die je zelf naar wens op de bank kunt bevestigen. Deze emblemen maken van de Wheelbench een persoonlijk object dat verhalen draagt. Gebruikers kunnen hun eigen route en herinneringen markeren en zo de bank een uniek karakter geven. 

"We zijn erg blij met de samenwerking met Weltevree. Wij zijn met het museum en de beeldentuin ook continu in beweging. De Wheelbench past hier perfect bij" , Marjan Reitsma, hoofd marketing en development Kröller-Müller Museum.

 

Terug